4 Mayıs 2016 Çarşamba

Moğol İzi (MONGOL LEKESİ )






Bugün bir konuşma arasında, sen doğduğunda gösterdiğim titizlikleri anlattım. Bu arada aklıma çok korktuğum bir gün geldi.


Doğduktan 1 ay kadar sonra ben seni kimsenin kucağına vermezken, seni görmek için gelen bir tanıdığımız laf arasında bir anda seni kucağına almıştı ben hemen geri aldım seni tabii ve gittiler. Sonra ben altını temizlerken belinden kalçana doğru  bir morluk farkettim hemen anneannene gösterdim. Misafirin tutuşundan mı kaynaklandı, biz mi yanlış tuttuk? diye hüngür hüngür ağladım. Sonra hemen doktora gittik tabi ki. Bunun 'Moğol İzi' olduğunu söyledi. Köklerimizin Moğollardan geldiğini anlattı. Sonra tabi ki bir sürü araştırma yaptım. Net olarak anlaşılabilecek şekliyle elimden gelince derlemeye çalıştım. Bu konularda bilinçsiz olunca insan ve yeni anne olunca herşeyden korkuyor. Bu konuda; Umarım bir kaç kişinin yüreğine az da olsa su serpmiş oluruz. Sen 18 aylık olduğunda minik bir iz olarak,kuyruk sokumunda ve beline doğru sol tarafta biraz kalmıştı. Şuan da kuyruk sokumunda çok az mavimsi bir renk kaldı. (38 aylık)



Bilim adamları bunu Attila’nın Ordusu’nun geri çekilirken yaralı bazı Hun savaşçılarının Fransa’da kalmasıyla açıklıyorlar.

 
Moğol lekesi” bebeklerde ve küçük çocuklarda görülmektedir. İlk bakışta bunun bir cilt hastalığı olduğu düşünülür ve ebeveynler telâşa kapılırlar. Aslında bu yeni doğan koyu renk saçlı bebeklerde sırtın altında görülen koyu kahverengi –gri bir deri lekesidir. Bu leke genellikle Güney Avrupa, güney ve Asya ülkelerindeki çocuklarda ortaya çıkar ve bir süre sonra da kendiliğinden yokolur. Lekenin daha çok Asya’da ve Fransa’da görülmesi ilginçtir. Ayrıca Asya kökenli olan Amerikan Kızılderilileri’nde de tesbit edilmiştir. Ancak Fransa’da Hunlarla Romalıların savaştığı yerin çevresinde yeni doğan bebeklerde de Moğol lekesi görülmesi çok dikkat çekicidir. 


Araştırma hipotezlerinden en güçlüleri, Moğolların başta savaşlar, ticaret ve sömürgecilik faaliyetleri esnasında hakim oldukları bölgede yaşayanlarla kurdukları yakın bağların, ilgili bölgelerdeki ırkların genetiğinin değişmesinde büyük etkisi olduğu hipotezidir ki bu şuan bilim dünyasında kabul gören en önemli hipotezlerden birisidir.
DERLEME





İlk olarak Prof. Dr. Şevket A. Kansu tarafından 1932 de ele alınmış
133 ü kız, 167 si erkek olmak üzere 1 günlükten 13 yaşına kadar 300 çocuk
incelenmiştir1. Vücutlarında mavi leke taşıyan çocukların sayısı 17 dir,
yaşları 10 aydan 24 aya kadardır. Bunlardan yalnız bir çocuk 6 yaşındadır.
Leke, 8 kız ve 9 erkek çocuk üzerinde görülmüştür. Buna göre mongol
lekesinin çoğunluk nisbeti kızlarda % 6,0, erkeklerde %5,3 olmak üzere
%5,6 olarak tesbit edilmiştir. Müellif bu neticeleri özetlediği tablosunu
yaşlara göre değil müşahedenin yapıldığı yerlere göre tertiplemiştir. 

Dr. SENİHA TUNAKAN
Antropoloji Doçenti








 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder