19 Kasım 2014 Çarşamba

DOĞUM SONRASI EMZİRME ve BAKIM


Doğumdan önce emzirmeyle ilgili herhangi bir araştırmam olmadı,'Ya sütüm olmazsa,ya emziremezsem?' diye korkularım da olmadı. Konuşanlara da kulaklarımı kapattım zaten. Bazı kötü şeyleri çok düşününce gerçekleşeceğine yani çağrışıma inanırım. Doğumdan hemen sonra Minel'i kucağıma verdiklerinde ağzı sürekli emme refleksi gösteriyordu:) Hemşirenin söylediklerine harfiyen uydum ve Allah'ıma çok şükür ki kızım çok rahat bir şekilde emebildi.




Doğumdan 2 hafta kadar önce Doğum Çantası ve hazırlıklarında almıştım LANSİNOH kremi ve kullanmaya başlamıştım. Çok da faydasını gördüm.

Anne sütü çok önemli evet ama  en önemlisi ise ilk akan süt yani Kolostrum! Bir damlası bile boşa gitmemeli!Bir gögüsten bebek emerken diğerinden süt akıyor ve tabi ki süt ziyan oluyor. Ayrıca yeni doğanın emme kapasitesi çok yüksek olmadığından gögüste biriken süt kitle halinde kalıyor ve gögüs ucunda oluşan çatlaklarla birlikte inanılmaz bir ağrı,acı oluşturuyor. Sonucunda ateşlenme ve sıtmaya çevirebiliyor. Bunu önlemek amacıyla sütümü hep sağdım. Ilık bir duş ile yumuşak ovma hareketleri ile de sütünüzü sağabilirsiniz.








Ben sütümü sağmak için AVENT ELEKTRİKLİ POMPA yı kullandım. Her hangi bir acı hissi olmadı,ekstra pompa ucuna takılan kauçuk yumuşacık bir eki var masaj yaparken sağma işlemini gerçekleştiriyor.









Sağdığım sütlerin üzerine gündüz-gece ve tarih yazarak dondurucuya kaldırdım. Gündüz ve gece gelen sütün besin değeri farklılık gösterdiği için not aldım. Evden dışarı çıktığımda annem sağ olsun hiç aksatmadan dondurucuda ki sütlerle durumu kurtardı :) Ayrıca bu kapları hala kullanıyorum, meyve püresi,çorba,yemek vs akıtmadığı için hala en büyük kurtarıcım.







Minel doğduğu an itibari ile 3 ay boyunca UNİ BABY Yeni doğan Islak Mendili kullandım,daha sonra PRİMA PAMPERS BEYAZ ile devam ettim hala da kullanıyorum.



Bakım ürünlerimiz de  Sebamed. Şampuanı,sabunu,pişik öncesi ve sonrası kremi,bebek yağı,yüz kremi ve güneş kremi. Hem çok güzel kokuyor hem de araştırmalarım sonucu en doğalı ve onarımı en yüksek marka Sebamed!





Lif olarak Chicco'nun bu ürününü kullandım,içine sabun koyulabiliyor bebek liflerini en fazla 3 ay kullanmak gerekiyor bu ürün siz atmasanız bile bir süre sonra parçalanıyor zaten:)



Hani en korktuğumuz şeydir ya bebeğimize zarar vermek,bu yüzden bu kulak çubuklarının kullanımı çok rahat ve zarar verme olasılığı çok düşük . Ucunda ekstra bir bombe olduğu için kafasını çevirse dahi çubuğun ileriye gitme olasılığı yok.


Tırnak için törpüler vs. bir sürü ıvır zıvır var ama bana çok mantıklı gelmediği için sadece tırnak makası aldım ve bu makasın gerçekten kavraması çok güzel ve kullanışlı. Her kullanımdan önce ve sonra muhakkak kolonya ile ucunu siliyorum.




Minel'in evimize ilk geldiği gün 2 günlük ve ilk banyosu :) Saçlarını sevdiğim,kokusuna doyamadığım evlat...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder