26 Kasım 2014 Çarşamba

MİNEL 20 AYLIK




Artık tüm sorulara mantıklı cevap verebilen,uzun uzun cümleler kurabilen,duygularını yönetebilen bir çocuk oldun! Çok güzel kalem,makas kullanıyorsun. 10 a kadar sayabiliyorsun, harflerde A-B-C-D-E ye kadar gelebildin. Kare-Daire-Üçgen-Kalp bu şekillerin hepsini biliyorsun.

Tüm tekil ve çoğul şahısları bilinçli olarak söylüyorsun.

'Baba ben geldim,kapıyı aç.
'Anneannem gitti,ben de gidicem.
'Baba kalk,ben uyuucaaaaam.
'Dede yukarı gel,beni al.
'Annem işe gitti,ben de.
'Annem üzüldü,ben üzdüm.
'Ben de telefona bakıcam.
'İpadimi ver annecim
'Bakkala gidelim,mama alalım.
Yumurta yicem,abla olucam

Geçen gün yeni bir oyun oynarken 20 dakika kadar sonra kalkıp mutfağa geçtin. Yanına gelip 'Annecim ne oldu,oyunu neden bıraktın? diye sorduğumda beni şok eden bir cevap verdin. 'Sıkıldım ben.' Anneanne 'Benim hiç ineğim olmadı :) Lütfen ineğini bana ver.' dediğinde. 'Al anneanne,ben çok üzüldüm.' dedin. Duygularının farkındasın artık:)

Dün akşam bana resim gösterip, 'Çok harika,harikaaaaa' diye bağırdın durdun.


Zıt kavramlara 4 gündür çalışıyoruz, bazen şaşırsan da gayet iyisin.

Büyük-Küçük / Uzun-Kısa / Uzak-Yakın / Az-Çok

Küçük= Çüçücük/Minicik
Büyük= Büüüük/ Komocan (Kocaman)
Uzun=Uğğğn
Kısa=Kiisa
Uzak= Uzak
Yakın= Ağkın
Az= Az
Çok=Koç







Senin tabirinle Dersimizi bu kitaplarla yapıyoruz.

Renkelere daha geçmedik,renkleri öğrenmek istemiyorsun. Herşey senin için Mavi ve çikolata kahve :)

İlk makasın Mas Kağıt kesme makası. O kadar güzel kavrıyorsun ki, çok şaşırıyorum :)








Bu silinebilir boyalar çok güzel, şu sıra en çok kullandığımız boya bunlar. Kalemi çok güzel tutuyorsun ve sadece çizgilerden ibaret yaptığın şeylere,'Anne bak ev, anne bak kuş,anne bak at yaptım.' diye benzetmeler yapıyorsun:)

Kestiğimiz renkli kağıtları, prit le yapıştırıp şekiller yapıyoruz.Ağaç, meyveler,kuşlar...










İnşaAllah bugün ki kadar çok seversin,kitaplarını.



Bu da bitirip astığım ilk resmin. Sen de elinde ki minik kağıdı asmaya çalıştın durdun uyuyana kadar.

Bu arada oyuncaklarınla da oynuyorsun tabi ki, mutfağın da yemek yapıp yediriyorsun bize,ütü yapıyorsun :) Bebeklerini arabayla gezdiriyorsun, kahve yapıp bize getiriyorsun. Legolarınla saatlerce oynuyorsun...

Seninle çok mutluyum annecim, yeniden doğuyorum sanki,hergün yeniden öğreniyorum. Seninle birlikte ben de büyüyorum.

Seni çok seviyorum...

Annen




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder